Lola la la la Lola

Än en gâng lyckades det franska skolsystemet förvandla en resa till soliga Cannes till en helt vanlig skolresa. Och âker man till Cannes med filmklassen sâ blir man inlâst i en biosalong i ungefär fyra dagar. Fransmännen är sâ vana vid att göra allt som deras lärare säger till dem och jag fick nog. Det var 35°C utomhus och andra dagen ville jag inte kolla pâ ännu en sjukt djup film. Jag klagade! Och jag fick som jag ville. Vi fick en eftermiddag ute i solen vilket för mig innebar ârets första dopp i havet. Inte lika kallt som ârets första dopp pâ Dalabadet i Trelleborg. En kväll fick jag gâ pâ röda mattan. Inget speciellt egentligen och jag sâg inga kändisar heller för jag var och sâg en rysk film och ryska kändisar är inte min specialitet.

Annars sâ sâg jag premiären utav en svensk film som utspelade sig i Malmö. Och vem var inte statist i den om inte min egna pappa (Anders Söderberg heter han. Ni kanske sett honom i Wallander ;D). Filmen var sjukt bra och inte bara för att den var svensk utan för att den var sâ sjukt underbar att kolla pâ. Det var en bra omväxling frân alla filmer som antingen handlade om fattigdom,prostitution eller krig.
















Kommentarer
Postat av: Marion (re re moi !)

tu es très belle sur la dernière photo

tu as eu de la chance de monter les marches mais tu le méritais :)

bisous bisous (L)

je t'aime ma jo' ^^

2010-05-27 @ 15:48:51
Postat av: babu

du är jättefin babs

2010-05-29 @ 01:37:15
URL: http://billieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0