Seize the day



I veckan har solen tittat fram lite då och då. Ungefär som Sverige i april. Jag och Clare tänkte att vi måste ta vara på den här tiden så idag ska vi ha picknick. Fast idag är det kallt... Vi kom på en lösning till detta väderproblem. Vi ska ha en indoor-picknick. Hemma hos Clare har de ett rum som står helt tomt, tillsammans med en öppen spis så i eftermiddag ska vi slå oss ner framför spisen och äta sallad, baguetter, frukt och småkakor.

På tal om att äta så har jag pluffsat till mig lite under min lilla Frankrike-resa och jag tror inte att min värdfamilj kan presentera mig som deras petite suédoise längre. Som tur är så finns det gratis gym på skolan! Och jag är inte ensam om detta. Jag kallar det för Franrkike syndromet och skyller allt på de där jävla baguetterna! Och på dålig frukost. Som äkta svensk så har jag börjat predika om en stadig frukost på internatet där de tycker att en skål med cocopops räcker till klockan tolv.

Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag in till byn för att träffa Dylan som haft ett spanskprov på tre timmar (i Frankrike har man prov på lördagar)

Ha en underbar helg

Kommentarer
Postat av: dylan

J'ai aimé tes salades mon amour très bon, j'en veux encore lol avec les invités surprise je t'aime puss

2010-03-06 @ 18:06:53
Postat av: andrea

hoho, din pojkvän läser alltsa din blogg? ^^

(hata att man gar upp i vikt av frankrike!!)

2010-03-08 @ 08:34:34
URL: http://andreaenfrance.blogg.se/
Postat av: eeelin

lâter som en mysig dag! och för att svara pâ din kommentar sâ ses jag gärna! men tror inte vi har lov samma veckor, men du kan ju bara säga datumen sâ drar vi ihop nâgot! haha ser redan fram emot det! :)

2010-03-08 @ 19:49:44
URL: http://elinfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0