5 meter upp i luften

Den senaste veckan känns det som om jag inte har levt. Allt har varit så overkligt. Jag har frågat mig varje hur fan jag hamnade här?

För ett år sedan jobbade jag antagligen på Vattentornet eller så satt jag och pluggade medans jag förberedde mig inför en gumziekväll.

Igårkväll var jag ensam hemma i ett stort hus mitt ute på landet och pluggade. Idag ska jag till Roanne och åka skridsko. Ikväll ska vi ut på en bar. Vi sover över i Roanne och imorgon kommer Dylan hit.

Jag trivs i Frankrike. Jag trivs jättebra. Fast ibland vill jag bara tillbaka till den tiden då jag var hemma i ett hem som känns hemma. Jag älskar min värdfamilj hur mycket som helst, men det är småsakerna jag vill ha ibland. Som att vakna en lördagsmorgon av att pappa skramlar med kopparna nere i köket när han dukar fram frukost med nybakade bullar från Entré. Här i Frankrike äter man i omgångar. Eller att mamma tjatar på mig i princip hela tiden om att jag måste göra mina läxor. Mina värdföräldrar tjatar inte ens på min värdsyster. INGEN fransk förälder gör det!

Nu vill jag byta ämne helt innan ni tror att jag är deprimerad (det är jag inte!).

Igår var jag som sagt hemma ensam, med tre katter och en hund. Tre av de fyra djuren är helt OK. Den ena katten går mig på nerverna. Jag hatar katter! Den jäveln tiggde och tiggde och nästan hotade mig med klösningar innan jag tillslut gav den en bit av min skinkmacka. Den tuggar occh allt är frid och fröjd tills den kräker upp mackbiten igen! Det såg ut som en bajskorv! Jag fick panik och ville kräka ikapp med katten. Jag ringde Dylan som bara hånskrattade åt mig och sa att jag får väl ta och plocka upp det med hushållspapper. Aldrig i livet! Så när kräket hade torkat så dammsugade jag upp den. Jag ska aldrig i hela mitt liv ha katter!


Puss på er alla

Kommentarer
Postat av: Ebba

KRÄK ÄR ÄCKLIG! Ring mig!!:D

2010-01-23 @ 15:03:29
Postat av: Andrea

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

du är så jävla gullig <3

2010-01-24 @ 12:26:30
URL: http://andreaenfrance.blogg.se/
Postat av: ida

hhahhah som du beskriver katthistorien ! kanner igen mig da det finns en katt har i france som ocksa krkker upp feta bajskorvar och jag har fatt torka upp skitern 3ggr!!! = att han sover i min sang skitofta , jag ar radd att han skall krakbajsa ner hela min sang. uuhhee:!

2010-01-26 @ 17:32:24
URL: http://ballorgoue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0