fint.

Igår bondade jag satan med mina värdföräldrar! Medans dottern åkte iväg på bio som jag dissade för jag ville inte se Brad Pitt prata franska så tog pappan med mig till sitt musik-skåp. Fullt med bra skivor. Både mamman och pappan var glada över att jag delade deras musikintresse trots min unga ålder. Om jag översatte rätt i mitt huvud så var de ungefär så de sa.

Vi satt och pratade om musik och sådant i ungefär en timme. Jag pratade på med min presens-franska. Det var nog helt fel det jag sa men de såg ut att uppskatta det jag sa. Medans vi lyssnade på Ray Charles så visade jag lite bilder på min dator. Bilder på er. Bilder från midsommar, valborg och andra svenska fester.

Vid matbordet berättade de om sina släktingar. Vilka som gjort baccen(typ sluttentan på gymnasiet). Pappan pratade stolt om att han gjorde baccen men att hans syster skolkade bort sin skolgång och att hon ångrar det nu. Jag tror det var det han sa iallafall.

Jag gick och lade mig vid 22-tiden och vaknade inte förens klockan tolv. Jag sov i 14 timmar! Jag skulle kunna somna nu med.

Ikväll lämnar jag datorn hemma för att spendera min första natt på internatet. Jag är rätt nervös. "hoppas dom e sneeellla mot mej"...

Känslomässigt just nu är jag väl rätt stabil. Saken är den att jag trodde att jag skulle må skit i flera veckor men som sagt jag mår liksom bra. Jag tror detta är lugnet före stormen. Jag kommer nog att krascha totalt om en vecka eller två. Jag gråter lite då och då. Typ när mamma säger att hon saknar mig och att huset är tomt utan mig så får jag hålla tårarna inne tills samtalet är slut. Då gråter jag lite.

Jag vill så hemskt gärna visa er foton på hur underbart det är här. Men, deras internet tar  livet av mig. Så jävla trögt. Blogg.se och msn är de ENDA sidorna som funkar bra!

Jag hoppas att allt är bra med er därhemma!

Kommentarer
Postat av: Billie

josefin, första dagen i skolan var hemskt. gråten i halsen och blanka ögon hela dagen. hahahah, är dom värdiga att lyssna på ray charles och allt det andra coola du lyssnar på? lycka till på internatet.

love

babu

2009-09-03 @ 18:06:47
URL: http://billieenfrance.blogg.se/
Postat av: billie

det kommer gå skitbra på internatet! jag lovar! <3 var bara tvungen att tillägga det

2009-09-03 @ 18:31:11
Postat av: Wazzybot

Du förstår itne hur fetemycket jag vill kunna ringa dig!

Oh well...

Well, this doesnt sound so bad! Skolan verkar ju okej och familjen verkar ju vara ok den med. Jag var rdd att de skulle fritzla dig... Eller, ännu värre, tvinga dig lyssna på Cher och Bonnie Tyler elr nån fransk skitmusik. You got yourself a little slice of luck here!

2009-09-04 @ 18:53:12
URL: http://faråthelvetemedbloggfanskap!.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0