Se dig för lillebror, här kommer lyckan!


Det börjar att dra ihop sig för att återvända till hemlandet Sverige. Tänkte därför göra en lista på saker som jag gjort dessa snart fyra månader i exil:

- Jag har för första gången i mitt liv rest utomlands helt ensam. Precis fyllda 17 år sa jag hej då till vänner, mamma och pappa och flög till Frankrike för att träffa en familj som jag inte visste någonting om.

- Flyttat ut på landet. Jag trodde att Trelleborg på 40 000 invånare var litet. Jag blev placerad i Charlieu på ungefär 3850 invånare.

- Träffat Sofia från Ecuadors huvudstad Quito och Clare från Halifax, Kanada. Det tog oss fem minuter att bli vänner och tillsammans gör vi detta året i Frankrike.

- Blivit kär.

- Fått ett franskt betyg med medelvärde på 12,75 av 20.

- Gjort något historiskt och tagit sprutan på svininfluensan. Fick smaka på biverkningar.

- Träffat så otroligt mycket människor som mer eller mindre kommer att betyda mycket för mig när jag tänker tillbaka på detta året.

- Matat kor och kollat om de är gravida genom att ta dem på gumpen.

- Besökt: Paris, Lyon, Thonon les Bains, Geneve och Lausanne.

- Bott på internat och fått smaka på survianternas vrede.

- Kommit halvvägs in i franskan. Ge mig tre månader till sen sitter den där!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag vaknade jag med feber, encore. Det gjorde inget för nu ska jag spendera hela eftermiddagen med att sitta i fönsterkarmen och titta på världens finaste utsikt samtidigt som jag sörplar te med Håkan Hellström i bakgrunden. Om tre dagar landar jag på hemmaplan!  
Det snöade hela natten. Denna utsikten vaknade jag av och jag är världens lyckligaste nu!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Rest utomlands för första gången? Ja Du menar naturligtvis ensam, för få är väl så beresta som Du.

Vi längtar till lördag, välkommen hem.

2009-12-17 @ 17:07:12
Postat av: juliastjärnan

Saknar dig Josefin!!!

2009-12-19 @ 00:36:52
URL: http://juliastjarnan.blogg.se/
Postat av: Billie

jag kan inte hjälpa att bli lite arg när du skriver "tillsammans gör vi detta året i frankrike" och syftar på sofia och claire. men välkommen hem, quand même <3

2009-12-21 @ 01:29:33
URL: http://billieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0