dikt.

Josefin Gästur, til Frankrike vi ska fara
Jag vet inte hur jag utan dig mig ska klara
Medan du hookar fransmän dag ut och dag in
Kommer jag att sitta i en källare och synka mens med Regine
Tack för att du alltid varit så god mot mig
Efter allt vi gjort detta år, glömmer jag aldrig dig

Jag glömmer aldrig skolans första dag
Du stirrade ut i tmma intet, rädd och svag
När jag såg dig sitta där trodde jag att det skulle bli vi
Men du dissade mig totalt och vände dig istället mot Sofie

Men till slut började du med mig tala
När du insåg att vi var på samma fulhetsskala
Vi passade bra ihop, trots att du än mig har mycket större bröst
Och trots att du ständigt stör dig på min vackra sångröst

Jag kommer att sakna hur du alltid ska kritisera
För att jag lyssnar på Måns Zelmerlöv med flera
Eller hur du älskar att klämma gula finnar på min rygg
Och jag kommer alltid att undra hur du kan tycka Mia är snygg

Du kommer alltid att förbli mitt lilla drägg
Som super på tom mage och tänder på gamla män med skägg
Som värst har det varit när du festade med farfar på Edvins student
Eller när du spydde på min sko, trots att du låtsas som att det aldrig hänt

Vi kommer alltid att ha vår vilda resa till Prag
Då det var Jesus Christ Superstar och I.P Pavlova varje dag
Samt de snyggaste Manchester-boysen vi någonsin sett
För att inte tala om våra eskapader på Karlovy Laznes toalett

Tack för alla förbjudna skratt på Mercantalisms lektion
Tack för alla roliga berätteler om Matkrig aka Jon
Tack för att du stått ut med mitt tjat om ***
Tack för att du vaxat bort dina ***
Tack för alla påsar chips du bjudit mig på
Tack för att du alltid kan få mig att bättre (ibland sämre! må

Även om Frankrike blir epic fail
Har vi ändå varandra över telefon och mail
Det kommer att bli en upplevelse fylld av förändringar, smärta
Men babu my sister, du förblir alltid i mitt hjärta

Jag älskar dig
Billie Elmqvist Thurén


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha gud vad grym hon är

2009-08-23 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0