Electricityscape

Fick smaka på storstan i några dagar och det var underbart! Åkte dit med alla tvåor på skolan. Alla är lantisar som springer över gatan när ”herr går man” lyser rött. Jag och utbytesstudenterna bara skakade på våra huvuden.

 En gång läste jag i Sydsvenskan att fransmän är de otacksammaste turisterna. Efter en vecka i Spanien med 120 franska tonåringar så är jag en säker källa. När lärarna satte på spansk musik i högtalarna när vi åkte buss så började nästan alla buuaa och skrika och efter det så började de sjunga franska låtar. När hotellet gav oss picknick till vår första utflyktsdag så fick vi bland annat vanliga mackor med ost och skinka. Det blev ett jävla klagande under picknicken så nästa dag fick vi baguetter. Dessutom fick vi vars en superstor croissant varje frukost. Om man är utomlands på semester i en vecka så får man fan ta och smaka på en annan kultur.

 Förutom att jag störde mig på det så var resan jättebra. Vi var nog inne i varje katedral i Madrid, Toledo och Segovia but I didn’t mind för vädret var underbart! Tyckte jag i alla fall som tog av mig mina strumpbyxor så fort solen tittade fram.

Bilder kommer imorgon när internetet inte är så jobbigt.


Kommentarer
Postat av: mikaela

Hejsan!

Tack som sagt för dina svar!

Jag fick idag ett mejl från Programkontoret där det stod att jag var antagen ;D så nu ska jag bara fundera tills på fredag...

Tack igen!



/Mikaela

2010-03-22 @ 13:16:16
URL: http://mmmikaelaahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0