att ta skolfoto

dag kara lasare sa tog vi skolfoto. Jag visste inte det alls sa vad hade jag inte pa mig om inte ett par vanliga jeans och min hummeltroja. Ja ni laste ratt... BYXOR

Rektorn som har forbjudit mina vackra kjolar och klanning is totally cramping my style. Nu ar jag en  mangden med min obekvama jeans. En tjej i klassen korde pa stort och hade pa sig en stilig hog hatt.

Fotografen forsokte vara rolig da han ville att vi alla skulle saga French Cheese. Hela klassen ropar da pa akta franska bryting:

FRRRRRRRRENCH CHIIIIIS

gulligt.

Om tva dagar bar det av tll Thonon och jag kan inte beskriva den boll av lycka jag har i magen da jag tanker pa nar jag antiligen ska fa traffa Billie! Vi ska traffas i Lyon och hanga dar en stund tlls varat tag till Thonon kor.

Billie, jag saknar dg och du vet inte hur glad jag ar over att jag ahr dg har i Frankrike med dig aven om du bor vi tyska gransen!

Jag alskar dig ♥

Tankte snabbt ta och prata lite om skolmaten har. Varje lunch och middag pa skolan far man treratters.

Forratt:
En sallad, rora eller melon.

Varmratt:
Rott eller vitt kott med antngen nagot kolhydratigt (typ varldens godaste pommes) eller gronsaker (kokta eller wookade)

Dessert:
En smarrig fransk bakelse à la Marie Antoinette eller à la "Kaptlet i alla franskbocker som handlar om att ga pa café",chokladpudding/mousse, ost eller yoghurt!

Jag har andrat mig och saknar inte alls svensk skolmat langre.

BTW for er som inte redan vet sa slickar man rent sn tallrik ed en bit baguette. Hur fransk far det bl pa en skala.
Fast en sak som jag tycker ar grymt konstigt ar att de inte dricker kaffe, varm choklad eller te ur muggar eller koppar. De dricker ur skalar. Konstigt med det ar mysigt tycker jag.

Puss pa er


Kommentarer
Postat av: Philip Gumzie Lillebror kairala

Jag kommer i skolfotokatalogen hetta Philip Jr Remèr! jag körde värsta historien för att få ändar namn. Mina föräldrar var skilda och det var jobbigt och känslomässigt för mig att ha pappas efternamn och ville ha mammas som då var Remèr eftersom hon är omgift med bingo! Fick twista det lite. Korekt borde det vara min pappa, men han förstod att det var min pappa som hade finsk efternamn.

2009-09-29 @ 19:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0