Livet är människans bästa tid

I Sverige firar vi inte St.Patrick's day. Det gör de i Frankrike: En HEL vecka. Vi började lite smått igår genom att hänga på Panama. För att vara en by på 3000 invånare så är nästan alla 22 barer alltid välfyllda. Den största delen av kvällen var på stående fot. Pénible! Förutom att jag störde mig på det lilla utrymmet så var kvällen trevlig.

Imorgon åker jag till Spanien med min klass. Jag är jättepepp och har packat min väska och min ryggsäck. I min ryggsäck ligger allt som behövs på en 19-timmars lång bussresa:

- Gameboy (tack Dylan)
- Luftslottet som sprängdes
- ipoden
- Kortlek
- Kameran

Efter en vecka i Spanien firar vi St.Patrick's Day på riktigt på La Taverne med irlänsk musik och hela köret.
Livet känns verkligen underbart nu. Jag har så mycket fina saker att se fram emot. Om ungefär två veckor så kommer min värdbrors flickvän att ploppa ut ett barnbarn till mina värdföräldrar. Och igår köpte jag min biljett till Paris. Vi ses snart Ebba!
 


Mina utbytesstudenter, Sofia från Ecuador och Clare från Kanada

Snyggaste paret på Jérémie de la Rue: Det är sant.

Clare med ananas-brillorna

Kommentarer
Postat av: mikaela

Hejsan!

Tack för ditt svar :D

Nu är det så att jag sökt ett år i frankrike med programkontoret ;) har vart på intervju för två veckor sen och väntar nu på besked om jag kommer vidare :)

är du nöjd med programkontoret och allt under ditt år? är du nöjd med hur mycket franska du lärt dig?



tack så jättemkt som sagt :D

/Mikaela

2010-03-15 @ 21:16:41
URL: http://mmmikaelaahlen.blogg.se/
Postat av: Ebba

Tjoho! Jag vill också ha ananasglasögon!

2010-03-19 @ 15:21:33
Postat av: Philip

I F'**ING WANT THOSE CLASSES!

2010-03-20 @ 11:35:25
URL: http://philipkairala.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0