Vaknade Bredvid älsklingen-Bilddagbokencitat

Jag är tillbaka i min hâla i östra Frankrike. Det känns bättre än vad jag trodde, nästan bra faktiskt.
Första veckan i skolan var helt okej. Kan nästan säga att den var bra. Det var kul att träffa mina utbytesstudenter...

...och Dylan!

Denna helgen sov jag hos Dylan och eftersom att det snöat här och eftersom att Fransmän tror att de ska dö om de sätter foten utanför huset när snön har lagt sig (10cm...) sâ fick jag stanna en extra natt hemma hos honom. Vi kollade pâ Män som hatar kvinnor (köpte boken pâ franska till Dylan i julklapp) och ât La Galette. La Galette är en slags vetekaka som har sitt ursprung i Bretagne. Man äter denna kaka lite titt som tätt efter nyâr. Det speciella med den är att inuti varje kaka sâ finns en liten porslinsfigur och runtom kakan finns en pappkrona. Den som fâr porslinsfiguren blir kung/drottning och mâste dâ bära kronan.

Ska försöka bli bättre pâ att uppdatera. Sâ länge kan ni ju kolla pâ denna videon som handlar om Clare's hemstad Halifax. Den är kul.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0